Algemene voorwaarden ‘t Komt goed! Kindercoaching.


Definities van de woorden ik, jij en diensten.
In dit document staat ‘ik/mijn’ voor Shelley Schoemaker, eigenaar van ‘t Komt goed! Kindercoaching. De woorden ‘jij/jouw/je’ staan voor wie een dienst af wil nemen bij ‘t Komt goed! Kindercoaching. 
Diensten staat voor de diensten die ik aanbied met coaching.


Het afnemen van een dienst.
Voorafgaand definitieve overeenkomst tussen jou en mij krijg je bericht of je de voorwaarden accepteert. Wanneer je akkoord gaat met mijn algemene voorwaarden, kan onze samenwerking of mijn dienst aan jouw beginnen. Lees verderop in dit document de voorwaarden voor mijn diensten.


Aansprakelijkheid.
Ik ben op geen enkele manier aansprakelijk voor eventuele materiële, psychische of fysieke schade ten gevolge van onjuist opgevolgde aanwijzingen en of onoplettendheid van de client(e) en of ouders/familie.


Specifieke voorwaarden rond coaching.
Overeenkomst.
Na een kennismaking, waarin wordt verkend of we bij elkaar passen en of de hulpvraag aansluit op mijn expertise, kunnen we tot samenwerking overgaan. Je gaat akkoord met de voorwaarden en de afgesproken prijs en de samenwerking. We stellen samen een haalbaar doel. We investeren allebei in de weg naar het doel. Ik verplicht mij tot maximale inspanning. Dat verwacht ik ook van jou. 
We maken globaal een inschatting van de duur van het traject. Mocht dit gaandeweg korter of langer duren, dan wordt dit op tijd helder.  Zie ik in de samenwerking dat het proces niet meer klopt dan bespreek ik dat met je en kan ik besluiten de samenwerking te stoppen. Dit kan het geval zijn wanneer je met regelmaat de door ons gemaakte afspraken niet na komt of aantoonbaar niet meewerkt. Jij mag zonder verdere opgaaf van reden de samenwerking beëindigen. Je betaalt alle genoten sessies en bent verder tot niks verplicht.
 
Niet verschijnen op een afspraak.
Kun je niet komen en geef je dit op tijd aan, dan is dat geen probleem. We plannen een nieuwe afspraak. Zeg je de afspraak af binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak, dan bereken ik kosten. 
Je betaalt dan 25 euro.
 
Betaling.
Facturering vindt plaats na afloop van iedere sessie. 
Je betaalt binnen de aangeduide termijn. Lukt dit niet dan neem je contact met mij op.

Komt de betaling niet op tijd binnen, dan bericht ik je hierover en krijg je een nieuwe termijn. Is de betaling er dan nog niet, dan geef ik een derde herinnering en aangepaste, verhoogde factuur. Wordt er dan nog niet betaald, dan laat ik het verder over aan een incassobureau. Je bent het gehele vastgestelde bedrag verschuldigd. Er mag in termijnen worden betaald. Hierover betaal je geen extra kosten.


Gesprekken met derden.
Ik sta open voor mogelijkheid tot een gesprek met derden. Dit kan een familielid of een andere hulpverlener of arts zijn. In de meeste gevallen wordt dit gesprek als sessie gezien en zijn daar kosten aan verbonden.

Gesprekken met leerkrachten vallen niet onder een sessie, hier zijn dan ook geen kosten aan verbonden.


Privé.
Wat inhoudelijk tijdens het de sessies gedeeld wordt blijft privé en wordt niet gedeeld met anderen. Dat valt onder beroepsgeheim. Het kan zijn dat ik een vraag over een sessie wil bespreken met een supervisor of collega (coach). Dit gebeurt dan op een manier waarin jouw naam en specifieke situatie onherkenbaar zijn en bij een integere supervisor of collega coach.

Als de coaching door school wordt aangevraagd dan kan het zijn dat ik wel overleg met de desbetreffende leerkacht/IB, dit gebeurt dan alleen in overleg met jou.
Zie ik in jouw situatie, of van jouw kind of omgeving, een direct zeer dreigend gevaar, dan bespreek ik dit met je en laat ik het in eerste instantie aan jou om verandering in te zetten. Eventueel met hulp van instanties. Gebeurt er niets dat het gevaar doet wijken, dan zou dit kunnen leiden tot het doorbreken van het beroepsgeheim.

 

Klachten.
Mocht er onverhoopt aanleiding zijn tot een klacht of conflict, dan vertrouw ik er op dat we hier in alle redelijkheid en billijkheid samen uitkomen. Lukt dit niet, dan kan de klacht neergelegd worden bij de beroepsorganisatie Adiona.


De procedure:

Bent u als opdrachtgever onverhoopt niet tevreden over de werkwijze of dienstverlening van mij,  laat dit zo spoedig mogelijk weten aan mij. Per mail of schriftelijk. U ontvangt binnen 48 uur een reactie op de klacht met een bevestiging dat de klacht is binnengekomen.

Aansluitend wordt u binnen twee weken uitgenodigd voor een gesprek waarin de klacht wordt doorgenomen en wordt besproken op welke wijze ik de klacht kan verhelpen. Binnen vier weken daarna kom ik met een voorstel voor een oplossing. Mochten wij samen niet tot een oplossing kunnen komen, dan kan je je klacht indienen bij het Klachtenloket van ADIONA via klachtenloket@adiona.nl. Deze zal de verdere afhandeling op zich nemen met medewerking van de Klachtencommissie.

Share by: